Wynik Jakości Google AdWords 

Przejdziemy do omówienia jednego z najbardziej kluczowych wskaźników kampanii AdWords stworzonego przez Google.

Służy do oceny jakości kampanii.  Ogólnie mówiąc, ocenia czy reklamy linków sponsorowanych są użyteczne i dopasowane do wyników, jakich szukają użytkownicy.

Wysoki wynik jakości oznacza, że reklamy, słowa kluczowe i strona docelowa są przydatne  pod kątem wyszukiwań użytkowników. Jest obliczany w skali od 1 do 10.

Reklamy, które osiągają niski wynik jakości, będą się wyświetlały na niższych pozycjach, będą miały wyższy koszt kliknięć. Może się tak zdarzyć, że w przypadku bardzo niskiego wyniku jakości, w ogóle się nie będą wyświetlały.

Co składa się na wynik jakości?

  • wskaźnik CTR,
  • jakość strony docelowej,
  • trafność reklamy.

Są to główne elementy. Dodatkowe znaczenia mają również:

  • skuteczność geograficzna,
  • docelowe urządzenia.

Jak widać wynik jakości jest bardzo ważny dla efektywności kampanii AdWords. Wpływa na pozycję linków sponsorowanych,  szacunkową stawkę za pierwszą stronę i co najważniejsze faktyczny koszt kliknięcia.