Wybór słów kluczowych 

Jednym z ważniejszych etapów, jakie należy wykonać przed startem kampanii SEM czy SEO jest wybór słów kluczowych. Identyfikację haseł powinniśmy przeprowadzić również przed budową strony www. Omówimy dziś kryteria, jakie należy uwzględnić w wyborze haseł.

Słowa kluczowe, keywords, frazy- są niezwykle ważne. Po nich użytkownicy czyli potencjalni Klienci wyszukują naszą firmę/usługi/oferty/produkty. Jeżeli dobrze zidentyfikujemy po jakich frazach, Klienci do nas trafią, zwiększymy szansę na to, że skorzystają z naszych usług. Jeżeli będziemy się reklamować na hasła, które nie są wyszukiwane przez naszą grupę docelową, nie mamy szans, aby dotrzeć do tej grupy.

Jakie kryteria należy uwzględnić przy wyborze haseł?

  • słowa kluczowe powinny odwoływać się do specyfikacji firmy/oferty/produktów,
  • sprecyzować po jakich hasłach może nas znaleźć w wyszukiwarkach internetowych nasza grupa docelowa,
  • określić najbardziej zyskowne hasła.

Jest wiele pomocnych narzędzi do analizy słów kluczowych.

Jednym z nich jest Planer Słów Kluczowych – darmowe narzędzie Google.

Proces identyfikacji słów kluczowych jest bardzo ważny, abyśmy mieli szansę zaistnieć na kluczowe hasła w Internecie, dzięki którym dotrzemy z naszą stroną do Klientów. Jest to początkowy etap, jaki należy przeprowadzić przed uruchomieniem kampanii reklamowych.