Kampanie linków sponsorowanych Agencja MarkamPoniżej znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań. Kliknij na interesujące Cię pytanie, żeby zapoznać się z odpowiedzią

Linki sponsorowane

Na jakie zagraniczne kraje mogę się reklamować?
Czy kampania będzie aktywna przez cały miesiąc w ramach danej wpłaty?
Czy reklamy będą się wyświetlać przez cały dzień?
Ile słów kluczowych może zawierać kampania?
Czy można wybrać dowolne słowa kluczowe?
Czy w trakcie trwania kampanii można dokonać zmiany słów kluczowych?
W jaki sposób można samemu sprawdzić koszt kliknięcia jednego wyrażenia?
Dlaczego nie widzę swoich reklam?
Do czego są potrzebne rozszerzenia reklam, jakie są ich funkcje oraz jak wyglądają?
Gdzie będą wyświetlały się reklamy?
Czy mogę kierować moje reklamy na konkretny region?
Jak można sprawdzić, ile jest kliknięć w reklamy?
Co się stanie jeżeli konkurencja wyklika cały budżet?
Czy w ramach usługi są tłumaczone teksty na zagraniczne języki?

 

Kampanie wizerunkowe

Czy można wpłacić większą kwotę niż maksymalna wpłata podana w pakietach?
Gdzie będą wyświetlały się reklamy?
Czy w ramach usługi są tłumaczone teksty na zagraniczne języki?
Jak można sprawdzić, ile jest wyświetleń w reklamy?
Nie chcę, aby moje reklamy mi się wyświetlały?
Czy reklamy będą się wyświetlały przez cały miesiąc w ramach danego pakietu?
Co jeżeli reklamy będą irytować klienta?
Czy niewykorzystane wyświetlenia przechodzą na następny miesiąc?

 

Marketing szeptany

Gdzie będą zamieszczane wpisy?
Jak mogę sprawdzić ile i gdzie zostały dodane wpisy?
Jak będzie ustalana treść do wpisów?
Czy w trakcie umowy będzie można zmienić pakiet?
Czy marketing szeptany może być kierowany na zagraniczne kraje?
Czy marketing szeptany może być kierowany na zagraniczne kraje?
Co jak wpisy będą kasowane?

 

Linki sponsorowane

 

  • Na jakie zagraniczne kraje mogę się reklamować?

Oferujemy kampanię linków na cały świat. Możesz więc wybrać dowolny kraj, w którym jest możliwość reklamowania danej branży. W ramach usługi można mieć kilka kampanii na różne kraje.

  • Czy kampania będzie aktywna przez cały miesiąc w ramach danej wpłaty?

Kampania linków sponsorowanych jest zawsze optymalizowana w taki sposób, aby środki na koncie starczyły jak najdłużej. Jednocześnie dbamy o to, aby kampania była efektywna. Związane jest to z regularnym wyświetlaniem reklam w ciągu dnia, w ustalonych godzinach. Ważne, aby kampania generowała znaczący ruch na stronę, tak aby strona była odwiedzana przez możliwie największą grupę potencjalnych klientów. To wszystko odnosi się do konkurencji, która również promuje się na podobne hasła. Uwzględniając przedstawione czynniki, tak się dostosowuje budżet kampanii, aby był najbardziej efektywny.

  • Czy reklamy będą się wyświetlać przez cały dzień?

Reklamy w kampanii linków mogą być wyświetlane w określonych godzinach, jeżeli takie zostaną ustalone lub przez cały dzień. Na poziomie kampanii jest określany budżet dzienny. Reklamy będą wyświetlane w ramach tego budżetu. Jeżeli dany budżet w ciągu dnia szybciej się wyczerpie, to reklamy tego dnia nie będą się już wyświetlać.
Korzyścią ustawienia budżetu dziennego jest na pewno to, że można zaplanować minimalny okres trwania kampanii. Ma się wtedy pewność, że łączna kwota kampanii starczy na daną ilość dni.

  • Ile słów kluczowych może zawierać kampania?

Ilość słów jest uzależniona przede wszystkim od oferty/usług firmy, które będą promowane. Nie ma limitu słów kluczowych do kampanii. Jednak specjalista zaproponuje te najbardziej efektywne.

  • Czy można wybrać dowolne słowa kluczowe?

Specjalista ds. linków sponsorowanych zaproponuje listę haseł najbardziej korzystnych pod kątem branży do wyboru. Oczywiście jeżeli posiadasz swoje hasła, można je przesłać. Zostaną one przeanalizowane pod względem efektywności, to czy są wyszukiwane i jaka jest konkurencja. Na tej podstawie zostanie przedstawiona propozycja haseł.

  • Czy w trakcie trwania kampanii można dokonać zmiany słów kluczowych?

Zmiany słów kluczowych można dokonać w trakcie trwania kampanii. Warto wziąć jednak pod uwagę zmianę słów kluczowych, jeżeli będą nieefektywne. Kampania jest na bieżąco monitorowana i optymalizowana przez specjalistę. Specjalista doradzi zawsze odnośnie ewentualnej zmiany słów. Oczywiście, jeżeli słowo kluczowe będzie się odnosić do produktu/usługi, której nie ma już w ofercie, również będzie można z niego zrezygnować.

  • W jaki sposób można samemu sprawdzić koszt kliknięcia jednego wyrażenia?

Koszt kliknięcia słowa kluczowego jest uzależniony od wielu czynników. Przede wszystkim brana jest pod uwagę:

    konkurencyjność wybranego hasła, historia konta AdWords. Na początku kampanii można przedstawić szacunkowy koszt kliknięcia, jednak w trakcie trwania zostanie to zweryfikowane. Duże znaczenie będzie miał tutaj wynik jakości, budżet kampanii, czas jej trwania.
  • Dlaczego nie widzę swoich reklam?

Jeżeli nie widzisz swoich reklam, najlepiej jest od razu skontaktować się specjalistą ds. linków, który zbada przyczynę. Powody mogą być bardzo różne.
-Reklamy w ramach danego budżetu dziennego zazwyczaj są wyświetlane równomiernie, przez cały dzień. Może się tak zdarzyć, że w danym momencie, gdy sprawdzają Państwo reklamę, akurat nie będzie wyświetlana.
-Jeżeli wielokrotnie są wpisywane słowa kluczowe, ale jednocześnie emitowane reklamy nie są klikane, Google uznaje, że nie byli Państwo zainteresowani reklamą i przy kolejnym wyszukiwaniu, reklamy wyświetlają się coraz niżej. Po pewnym czasie emisja reklam na Państwa przeglądarce może zostać całkowicie wstrzymana. Najkorzystniej jest korzystać z Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam dzięki temu nie obniża się współczynnik klikalności CTR oraz zachowana jest wiarygodność danych.

Inne przyczyny to m.in.:
-reklamy są jeszcze niezatwierdzone przez Google,
-harmonogram wyświetlania reklam nie pozwala na wyświetlanie ich w innych godzinach niż ustalone,
-wyczerpał się budżet dzienny,
-brak środków na koncie
-płatność jest w trakcie autoryzacji przez Google,
-pojawił się problem z zasadami reklamowymi, nowe zasady, według których reklama ich nie spełnia,
-niewłaściwa lokalizacja lub język odbiorców,
-problem z treścią strony docelowej.

  • Do czego są potrzebne rozszerzenia reklam, jakie są ich funkcje oraz jak wyglądają?

Rozszerzenia reklam wzbogacają dodatkowo reklamę. Dzięki temu potencjalni klienci uzyskują więcej informacji o firmie/ofercie/produkcie. Specjalista doradzi i zaproponuje wszystkie możliwe i potrzebne rozszerzenia.

Przykładowe rozszerzenia reklam linków to:
Rozszerzenia lokalizacji:
informują klienta o adresie, dodatkowo mogą mieć odnośnik do Mapy Google, gdzie klient może sprawdzić jak dotrzeć do firmy.
Rozszerzenia połączeń:
wzbogacają reklamę o nr telefonu. Jeżeli klient zobaczy taką reklamę w telefonie komórkowym, będzie mógł bezpośrednio połączyć się z danym numerem.
Rozszerzenia linków:
to dodatkowe adresy podstron, które są wyświetlane pod reklamą. Można zamieścić tam najważniejsze podstrony, na które chcemy skierować klienta. Mogą to być na przykład: Formularz kontaktowy, strona z promocjami, odnośnik do sklepu internetowego.

  • Gdzie będą wyświetlały się reklamy?

Reklamy linków sponsorowanych w zależności od rodzaju kampanii mogą wyświetlać się w różnych miejscach.
Reklamy w kampanii w wyszukiwarce mogą być wyświetlane w wyszukiwarce Google oraz stronach partnerskich Google.
Reklamy w kampanii w sieci reklamowej mogą być wyświetlane na stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google np. Onet, YouTube i wiele innych portali.

  • Czy mogę kierować moje reklamy na konkretny region?

Oczywiście. Jeżeli odbiorcami Twoich produktów, usług są tylko mieszkańcy z Warszawy czy Wielkopolski itd., to kampania zostanie skonfigurowana w taki sposób, aby reklamy wyświetlały się tylko na ten obszar. Dzięki temu zaoszczędzisz środki i trafisz do rzeczywiście zainteresowanych osób.

  • Jak można sprawdzić, ile jest kliknięć w reklamy?

Raz na tydzień będą przesyłane szczegółowe raporty. Specjalista ds linków będzie też do Państwa dyspozycji w godzinach otwarcia biura. Zawsze też możemy udostępnić podgląd do kampanii. Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście i dostosowanie się do Twoich potrzeb.

  • Co się stanie jeżeli konkurencja wyklika cały budżet?

Google posiada specjalnie zaprojektowany algorytm, który wychwytuje nieuczciwe kliknięcia. Jeżeli w systemie zarejestruje się duża liczba kliknięć z jednego adresu IP, koszty za te kliknięcie są zwracane. Dzięki temu kampania jest zabezpieczona przed nieuczciwymi kliknięciami. Nie ma możliwości, aby konkurencja „wyklikała” budżet.

  • Czy w ramach usługi są tłumaczone teksty na zagraniczne języki?

W ramach usługi kampanii linków są tłumaczone teksty reklam na język angielski. Na inne zagraniczne języki, przesyłamy teksty po polsku do przetłumaczenia. Oczywiście możemy również sami zająć się zleceniem tłumaczenia. Doliczany jest wtedy koszt przetłumaczenia.

 

Kampanie wizerunkowe

 

  • Czy można wpłacić większą kwotę niż maksymalna wpłata podana w pakietach?

Jest możliwość przejścia na wyższy pakiet. W przypadku najwyższych pakietów można indywidualnie ustalić zwiększenie budżetu, nawet w trakcie trwania kampanii, na podstawie aneksu do umowy. Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście i dostosowanie się do oczekiwań i potrzeb klienta.

  • Gdzie będą wyświetlały się reklamy?

Reklamy w kampanii wizerunkowej mogą być wyświetlane tak samo jak kampania w sieci reklamowej, tylko że na stronach, które są odwiedzane przez użytkowników, którzy wcześniej byli na reklamowanej stronie.

  • Czy w ramach usługi są tłumaczone teksty na zagraniczne języki?

Patrz odpowiedź w dziale: Linki sponsorowane.

  • Jak można sprawdzić, ile jest wyświetleń w reklamy?

Raz na tydzień będą przesyłane szczegółowe raporty. Specjalista ds linków będzie też do Państwa dyspozycji w godzinach otwarcia biura. Zawsze też możemy udostępnić podgląd do kampanii. Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście i dostosowanie się do Twoich potrzeb.

  • Nie chcę, aby moje reklamy mi się wyświetlały?

W kampanii wizerunkowej zawsze doradzamy, aby wykluczyć adres url strony klienta, żeby nie tracić wyświetleń klienta. Tak samo wykluczamy adres url naszej strony. Jeżeli reklamy wyświetlają się, dodatkowo można wyczyścić pliki cookies z historii przeglądarki.

  • Czy reklamy będą się wyświetlały przez cały miesiąc w ramach danego pakietu?

Kampania wizerunkowa jest zawsze optymalizowana w taki sposób, aby wyświetlenia starczyły jak najdłużej. Jednocześnie dbamy o to, aby kampania była efektywna. Związane jest to z regularnym wyświetlaniem reklam w ciągu dnia. Uwzględniając przedstawione czynniki, tak się dostosowuje wyświetlenia kampanii, aby były najbardziej efektywne. Maksymalna liczba wyświetleń to 150 000 tysięcy, przy optymalnym ruchu na stronie powinna spokojnie wystarczyć na miesiąc. Jeżeli ilość wyświetleń będzie dla Ciebie niewystarczająca, zawsze można zwiększyć pakiet.

  • Co jeżeli reklamy będą irytować klienta?

Nad kampanią wizerunkową czuwać będzie specjalista- indywidualny opiekun, który będzie w ciągłym kontakcie. Monitoring i bieżące badania dadzą odpowiedź czy ilość wyświetleń na jednego klienta jest za duża- można to sprawdzić w statystykach i dodatkowo przeprowadzić badania diagnostyczne. W takich sytuacjach można ustawić ograniczenie wyświetlania reklam na jednego klienta- czyli tzw. capping.

  • Czy niewykorzystane wyświetlenia przechodzą na następny miesiąc?

Na każdy miesiąc jest nowy limit wyświetleń. Jeżeli ilość wyświetleń była mniejsza w danym miesiącu, pozostałe wyświetlenia nie przechodzą na kolejny. Jednak będziemy mieć to na uwadze i jeżeli okazałoby się, że w danym miesiącu wyświetlenia zostały szybciej wykorzystane- to nadwyżka wyświetleń z ubiegłego miesiąca będzie mogła je uzupełnić.

 

Marketing szeptany

 

  • Gdzie będą zamieszczane wpisy?

Wpisy będą zamieszczane na wszystkich dostępnych stronach internetowych, gdzie są miejsca publikowania opinii. Między innymi będą to: fora internetowe i grupy dyskusyjne (np. Forum – Gazeta.pl); blogi, mikroblogi, wideoblogi (np. Blog.onet.pl); katalogi firmowe (np. Katalog PKT Polskie Książki Telefoniczne); porównywarki cen (np. Ceneo); portale społecznościowe (np. Facebook); platformy do współdzielenia się opiniami (np. YouTube); inne witryny powiązane z Twoją branżą.

  • Jak mogę sprawdzić ile i gdzie zostały dodane wpisy?

Indywidualny Opiekun na bieżąco będzie informował o ilości zamieszczonych wpisów i miejscach ich publikacji, na życzenie Klienta. Raz w tygodniu będzie przesyłane zestawienie wykonanych działań. Po zakończonym miesiącu będzie wysłany szczegółowy raport.

  • Jak będzie ustalana treść do wpisów?

Na początku będzie przeprowadzony dokładny wywiad, abyśmy mogli poznać Twoje cele, cele firmy. Na podstawie uzyskanych informacji zostanie określona specyfikacja wpisów. W trakcie prac, specjalista sam będzie ustalał treść wpisów. Oczywiście zawsze w trakcie możemy przesłać zamieszczane wpisy oraz zmienić ich specyfikację. Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście.

  • Czy w trakcie umowy będzie można zmienić pakiet?

Obecnie jest tylko możliwość przejścia na wyższy pakiet po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy z miesięcznym wyprzedzeniem. Wynika to z rozłożonych działań w czasie od razu po podpisaniu umowy. Musimy mieć czas na dokładne rozplanowanie dodawanych wpisów. W celu dokonania zmiany trzeba będzie zawrzeć aneks do umowy.

  • Czy marketing szeptany może być kierowany na zagraniczne kraje?

Obecnie dodawane są wpisy tylko w języku polskim. Jeżeli na dany kraj wpisy miałaby być publikowane po polsku, możemy tam kierować działania marketingu szeptanego.

  • Co jeżeli pojawią się negatywne odpowiedzi na zamieszczone wpisy?

Nie możemy wziąć odpowiedzialności za wpisy dodawane przez innych użytkowników, którzy mogą również zamieszczać negatywne opinie. Publikowane przez nas wpisy są na bieżąco monitorowane. W przypadku pojawienia się negatywnych opinii staramy się dać zawsze rzetelną, konstruktywną odpowiedź. Korzystniej jest zareagować na taki wpis, niż pozostawić bez odpowiedzi. Jesteśmy w bieżącym kontakcie i o takich wpisach zawsze będziemy informować.

  • Co jak wpisy będą kasowane?

Administrator danego forum/portalu ma prawo skasować wpis. Przede wszystkim są usuwane wpisy, które nie spełniają zasad regulaminu. Mogą też być usunięte z innych, niezależnych przyczyn. Specjalista na bieżąco stara się być zapoznany z regulaminami i ich przestrzegać. Jednak nie mamy na to wpływu, że wpis zostanie usunięty. Opublikowany wpis może zostać skasowany dopiero po jakimś czasie, gdy np. raport zostanie już wysłany. Jeżeli zdarzy się, że znacząca ilość wpisów została skasowana, zostaną one dodatkowo doliczone do przyszłego miesiąca. Sytuacja skasowania większej ilości wpisów jest mało prawdopodobna.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
Skontaktuj się z nami, na pewno wyjaśnimy Ci wszystko.