CPC – COST PER CLICK – KOSZT KLIKNIĘCIA ADWORDS

CPC jest jednym z ważniejszych pojęć SEM, szczególnie w kontekście linków sponsorowanych. Już wyjaśniamy dlaczego? Określa koszt kliknięcia w reklamy AdWords.

Kluczowe jest wyjaśnienie co wchodzi w zakres CPC:

  • rzeczywisty koszt CPC- ostateczna stawka jaką zapłacimy za kliknięcie
  • średni koszt CPC – średnia kwota, jaką płacimy za kliknięcie
  • maksymalny koszt CPC- najwyższa kwota, jaką możemy zapłacić za kliknięcie

Ważne: Zawsze musimy wyznaczyć maksymalny koszt CPC. Natomiast nie możemy ustawić konkretnego rzeczywistego kosztu CPC czy średniego CPC. Stawki te są automatycznie obliczane.

Co wpływa na rzeczywisty koszt CPC?

Są to przede wszystkim dwa główne wskaźniki: wynik jakości oraz współczynnik klikalności CTR.

Tym samym- dobra jakość kampanii gwarantuje niższy koszt CPC, przy zachowaniu wyższych pozycji.